Tallinn rally 2006
Esimene päev
Rabasime Jaagupi auto ja Jaagupi enda kaasa ja tulime rallile. Ega ei jäänudki palju aega, võtsime keskusest nodi ja läksime otse katsele.
SS1 & 2 - Humala
No mina aru ei saanud, kus see katse oli. Esimese autoni oli pool tundi. Marssisime nõutult mööda kruusateed, kirjelduse järgi tulime ju õigesti, aga see ei saa ju katse olla! Kuidas siin said veel autod sõita? Valge transit tuli sellest suunast, mis meie arvestuse järgi oli finish. Siiski, see oli katse. Kuid kinnipanek oli jäetud viimasele hetkele. Igatahes ei ole ma varem näinud, et nende ametlike safety ja midaveel autode vahel saaksid liiklejad rajale. Seal said.
Lõpuks veeti ikkagi lindid ette ja kõik paistis ok. Tolmu oli natuke, aga Valga superkrossiga ei anna võrrelda. See kurv, kus olime, oli suhti kiire. Midagi erilist ei juhtunud. Mõni pani vähe mööda keeramise kohast, Priit pani sealt väga pikalt otse ja ajas mööda heinamaad natuke inimesi taga. Egon mängis kah põllumeest ja kündis valli madalamaks. Muidu vahejuhtumiteta.
Enne viimaseid autosid hakkasime tagasi jalutama. Üks viimastest laadukatest otsustas rahvale vaatemängu pakkuda ja trikitas veidike. Midagi väga erilist ei olnud, aga Joosep, kes oli terve aja katse ääres pisardanud ja vingunud, sattus äkki eufooriasse. Oma suures virisemises ei olnud ta nagu võistlust üldse jälginud ja kiljus elevusest. Vaene laps. Ta ei tea, millest ilma jääb.
Teine päev
SS3 - Tamme
Alustasime kohe esimese katsega. Kohale saime vara. Kuigi ma olin loomulikult unustanud kõik vajalikud paberid autosse, teadsin ma siiski algavast katsest rohkem, kui turvamees. See uuris mul, et mis kell katse algab ja mis vahedega autod tulevad. Turva polnud ka eriti süüdi, korraldajad peaksid hoolitsema, et rajale saadetud inimesed teaksid, mis toimuma hakkab. Noh, vähemalt ta teadis, et autod on rajal ühekaupa, mitte ühisstardis.
Service
Ajakava oli tihe, suurt midagi servises teha ei jõudnud. Kohe edasi. Saime Lauriga endale vormi ka selga, nüüd eristume ilusti Kaur Edition siniste särkidega ülejäänud massist. Ah, ja neid siniseid särke oli raja kõrval päris palju. Gut.
SS6 - Ahekõnnu
Päris normaalne koht paistis. Sedasama arvasid ka kõik ülejäänud fotograafid, sest miks muidu nad kõik kokku olid kogunenud.
Kurvis paistis üks häiriv asi: ülessongitud kruusast oli välja kaevunud pirakas kivi. Ikka päris lõhkuja kivi selline. Proovisin ühele ja teisele helistada, aga tulutu ettevõtmine, telefonid olid maha keeratud.
Mõned märkasid seda jurakat ja said mööda, teised kolksutasid üle sealt raginaga. See oli just sedasorti kivi, mis koolemisi tekitab ja rahvas üritas turvadele rääkida, et need selle ära koristaksid. Vastuseks oli aga umbmäärane: "Rada ei tohi muuta ilma rajameistri loata...!" Viimaks saadi ühendus kellegagi korraldajatest ja kivi tõsteti kõrvale. Nurmaalneä.
Klõpsisin siit ja sealtpoolt. Koht ei olnudki väga hea - ühelt poolt oli päike vasta, teiselt poolt jälle lindid jalus jne. Korraga hakkas üks ralliteemadel tuntuks saanud inimene hullult asju ümber pakkima. Tegi teed veokatele, kes pidid seal korralikult lõikama. Lõikasidki, keegi viga ei saanud. Jutu järgi sain aru nii, et korraldaja legendis oli aps ja tegelikult polnudki selline otsesõitmine keelatud. Lihtsalt igaüks ei tulnud selle peale.
SS8 - Võidula
Legendaarne katse, kus pidi palju vaadata olema. Loomulikult olin ma vabsje vales kohas. Mitu kilti kõndisin maha, sirge, mis sirge. Mitte midagi vaadatavat ja pildistatavat veel vähem. Üks surnud kährik oli raja kõrval ja siis veel traktorikastis tugitoolides lebotavad inimesed, kellel oli juures loosung: "Elagu tugitoolisport!" Tahtsin sealt katselt ära saada, et järgmisele ka jõuda, kuid pidin selleks üle põllu käima. Vabandust. Tavaliselt ma nii ei tee ja proovisin seekord ka ettevaatlik olla.
SS12 - Keava
Sai mõeldud, et finishisse lähen ainult siis, kui Egon võidab. Kuna katse eel paistis, et ta seda pärisklassivõitu ikka ei võta, siis otsustasime minna katsele selmet finishisse tüürida. Ah, leierdatud jutt, aga suht mitte-Tallinnaralli oli see ju, kui Tallinnas on ainult poodium ja tegevus toimub kusagil Viljandi ja Pärnu vahel. Võiks siis nii teha, et tehnilist tehakse Narvas ja dokumentide väljastamine on Pärnu muuli otsas.
Noh, see selleks. Läksime siis sellele Keava katsele ja oh häda, sadama hakkas. Mitte väga kõvasti, aga piisavalt tüütult vahelduva eduga. Vastikult hämar oli ja üldse jama. piinlikkusega pean tunnistama, et see katse oli ainus, kus ma jõudsin ära oodata ka tagapool startinud E2 ja veokad.