h Ralliblogi: 2006-01-29

Saturday, February 04, 2006

Rootsi ralli teine päev

Meie plaanide järgi algab teise päeva esimene katse kell 8.40. Sõitsime kohale ja sattusime publikualale. Igav kiire kurv, kus oli palju rahvast ja palju kaameramehi, kes olid magusamad kohad endale lasknud lintidega ära eraldada.

Mehed metsas
Kuna aega oli päris palju, kõndisin mööda metsa edasi ja leidsin veidi lahedama koha. Ümberringi kiigates jäi silma, et -20-kraadise pakase kätte polnud ükski naisterahvas eriti viitsinud tulla. Ainult meestemeri. Ühed naisolevused siiski olid, Aava naine jalutas mulle vastu ja avaldas imestust, et kohtab mind alati metsas ja nüüd siis kodust mitusada kilomeetrit eemal keset Rootsimaad.

Teine asi, mille vähesus teravalt silma hakkas, olid eestlased. Eestlaste rallihuvi on peale Märtini äraminekut kõvasti langenud. Isegi see ei lähe neile korda, et kolm eestlast siiski Rootsis võistlemas oli. Sellist laata muidugi ka ei tahaks, nagu viimasel aastal NRF oli, aga natuke rohkem võiks neid ikka olla. Lihtsalt nende pärast, kes sõidvad.

Hara kiiruskatse
Koht oli pildistamiseks selline poolkõva. Hanged olid nati kõrged ja autod jäid veits valli taha peitu. Külm oli ka, akud tahtsid kohe otsi anda ja neid pidi kordamööda soojendama.

Teiseks läbimiseks jäime samale katsele, liikusime lihtsalt edasi. Sattusime ilusale lagendikule, kus mäest alla tulevaid autosid oli pikalt näha. Pildistamiskohti kui palju.

Aega oli meeletult ja mõtlesime ringi liikuda. Leidsime sõbralikud soomlased, kes olid nõus oma lõket jagama, et saaksime vorste küpsetada. Poisid otsustasid kinnisvaraarendusega tegelema hakata ja ehitasid valmis täiesti korraliku ilma katuseta iglu. Kitsas ta muidugi oli, kuigi mõõt sai minu enda järgi võetud, kui mind järjekordselt hange pikali paisati.

Kui katse algas, sain päris normaalselt pilte tehtud. Ainus asi, mis häiris, oli see, et osad lõkked olid püsti pandud nii totakatesse kohtadesse, et ajasid vastikut tossu, mis pilditegemist loomulikult segas. Kui te tahate katse ääres kedagi segada, siis tehke lõke ja visake sinna aeg-ajalt lund ja värskeid rohelisi kuuseoksi. Teie plaanid õnnestuvad siis kindlasti. Õnneks lahkus enamus lõkkemeistreid peale vertsusid ning saime nende suitsupommid elimineerida. Viimaste autode ajal hakkasime ka ise tagasi minema, et jõuda veel ühele katsele.

Vargasen
Meie selle päeva viimane katse oli Vargasen. Sama katse, kus olime ka möödunud aastal ja kus peal on Colin's Crest (ehk Mölpa mätas). Aega ei olnud just laialt käes. Parkisime auto ära ja hakkasime katsele liikuma. Lasin noorematel ees ära minna, et vähemalt nemad kõiki autosid näeksid.

Katsele pääs oli meeletu katsumus. Tükk maad ülesmäge ja siis paistis lai tee...petekas, see ei olnudki katse veel. Selle eest liikus seal edasi-tagasi paar loomaveokit, mis rallihuvilisi SEKide eest parklast katsele sõidutasid. Nii hädiseks ma ennast siiski ei pidanud ja liikusin edasi. Siis sattusin põlevate küünaldega ääristatud metsarajale ja mõtlesin juba, et olen eksinud mingile kohalikule rituaalile või kurat teab kuhu. Õnneks ei olnud. Tee viis ikka katsele.

Väljas hakkas juba pimedaks minema ja kuna pildistamine eeldab ikkagi sensorite valgustamist, siis on koha- ja seadetevalikud piiratud. Selleeest saab katsetada kunsti.

Ühtegi normaalset kurvi ka ei paistnud, ainult üks pikk kiire sirge. Ikka täiesti sirge. Hakkasin naljaviluks proovima, kui pika ajaga ma suudan kaasajooksmisega normaalset pilti teha. 1/25 sekundit oli maksimum.

Õhtul jõudsime veel servisesse ka. Ja veel saime tänu Don Jippo GPRSle kodust üles panna paar uudist Rootsi ja Läti rallide kohta.

Friday, February 03, 2006

Rootsi ralli esimene päev

Hommikul oli äratus varajane...nagu iga päev. Nii kella 5-6 vahel. Võtsime vajaliku kola kaasa ja hakkasime SS2 minema. Vahemaad olid päris pirakad, lähemal kui sada kilomeetrit ei olnud ühelgi päeval katseid.

Lumes kinni oma "maasturiga"
Algus oli paljutõotav, kuid kahjuks Annika ei olnud siiski täiuslik. Ühte teed ei olnud GPS kaardil ja Annika soovitas meile tõelist lehmarada. Tee oli jube... Kaks rattajälge, mis arvatavasti olid traktori poolt sisse sõidetud, olid jääs ja meie 2,5 liitrine turbolinnamaastur jäi seal kohe jänni. Kui auto rattajäljelt maha libises, oli kohe lumes kinni. Ja välja ronida tal sealt omal jõul ei õnnestunud. Hoopis järjest sügavamale lumme kaapis.

Kruisisime vaikselt edasi mööda seda ja sõita oli jänud vähem kui kilomeeter. Ja siis oli meil vastas äkki vinge rekka. Kohalikku talusse loomatoitu viima läinud saurusejuht keeldus edasi sõitmast, sest tee oli ka tema jaoks jube. Nii seisime siis seal ja vaatasime tõtt. Traktor pidi rekkale varsti teed lahti lükkama tulema, mitte hiljem kui tunni jooksul. Meie jaoks oleks see olnud maailma lõpp...

Ümberkeeramise võimalust ka ei olnud. Püüdsime siis tagurdada umbes km kaugusel olnud teeotsani, et ringi keerata ja uus tee leida. Margo oli roolis ja mina kõndisin, selg ees, mööda "katset", ise vahetpidamata juhendades, kuhu suunda rooli hoida, et mitte lumme sõita. Ja just siis, kui jõudsime teeotsa, saabus ka trakats. See ehitas meile rekka juurde tee kõrvale väikese tasku, kuhu me rõõmsasti parkisime, et veokas mööda saaks. Kilomeeter veel ja olime taas veidi suuremal teel, mis meid katsele viis.

SS2
See koht, kuhu me Lejeni katsel jõudsime, ei olnud suurem asi tegelikult. Meeletult kiire sirge. Isegi 1/200 ajaga tehtud pildid mõjusid, nagu oleks katik oluliselt kauem lahti olnud. Poisid tatsasid kaugemale, ma ise liikusin teeotsa juures siia ja sinna. Kuna katse oli hirmus jäine ja minu saapad libedad, siis ei olnud mul mingit tahtmist teed mööda liigelda.

Lahedaks elamuseks sellel katsel oli üks fotovestiga tüüp, kelle fotoaparaat ei olnud mobiiltelefonist suurem. Sellest oleks pidnaud tegelikult pilti tegema ja võimalikult palju levitada. Kadedaks ajab sihuke asi. Teades, kui raske on vesti saada ja kui palju oli raja ääres fotograafe, kes seda tegelikult oleks väärninud.

SS4
Edasi läksime Lejeni katsel teise kohta, kus oli meeldiv kiire vasak mahapööre. Pilte sai teha sisekurvist ja väljast. Päris äge koht oli ja pulli sai ka. Minu kõrval olid ennast sisse seadnud ühed kohalikud lahedad vanad. Kui nad kuulsid, et ma Eestist olen, siis hõiskasid nad kohe, kui tore riik on Eesti. Ühel pidi isegi poeg Eesti laeva peal tööl olema. Vanad pakkusid mulle ehedat Viru Valget, millest ma siiski keeldusin. Mõne aja pärast tuli minu juurde ka Jaanus. Kui mehed ka temaga juttu üritasid teha, arvas Jaanus, et nad on norrakad, ja kostis neile, kui väga ta rootslasi vihkab... pärast oli muidugi vabandamist palju.

Õhtu lõppes hooldusalal, kuhu jõudsime parasjagu meie poistega samal ajal.

Koju tagasi jõudsime pimedas. Millegipärast meile tundus, et maja juurest avaneb tohutu ilus vaade laiale lagendikule. Kahjuks ei õnnestunud meil seda ka sel õhtul näha, sest olime olnud kodus ainult pimedal ajal.

Thursday, February 02, 2006

Rootsirallilaupäev

Meie imeline teekond Kesk-Rootsi suunas algas juba teisipäeva lõunaajal, mil startisime Pärnus Tallinnasse. Pealinnas korjasime auto peale Jaanuse ja Indreku ning ronisime laeva.

Paadisõit oli päris lõbus, Intsu eestvedamisel ronisime isegi karaokebaaris lavale, et purupurjus rootslaste meeleolu veelgi tõsta.

Annika

Hommikul, kui laevalt maha saime, tegime kõigepealt tutvust Annikaga. Annika oli meie Foresteri GPS-neiu, kes tundis piinliku täpsusega kõiki Rootsi külateid ja juhatas meid ka Stockholmis alati juba aegsasti õigesse sõiduritta. Me kõik oleme talle tänu võlgu. Meeletult hea kaardilugeja, kes ei vihasta ega solvu, kui tema nõuandeid kuulda ei võeta!

Kurat kus must leib on? (meie uus Rootsi kodu)
Kolmapäeva õhtul käisime läbi Karlstadis asuvast ralli peakontorist ning noppisime kohalikust lennujaamast üles Pino, kellega koos otsisime üles oma uue Rootsi kodu. Juhised sinna jõudmised olid muidugi vahvad. Saadetud e-maili järgi pidime leidma teeotsa, kus oli roheline prügikast...igas teeotsas oli roheline kast. Õnneks sattusime esimesel proovil kohe õige kasti otsa ja seadsime end uues kodus mugavasti sisse. Vähe tüütu oli muidugi see, et kuna minu magamine oli nn elutoas ja seltskonnaks seitse meesterahvast, pidin olema hommikul esimene ärkaja ja õhtul viimane magamaminija, kui ei tahtnud pesuväel teiste ees ringi lipata. Aga savi :)

Mökki oli iseenesest õdus nagu seegi, kus me aasta tagasi pesitsesime. Mu emale kindlasti meeldiks seal. Kõik kohad on väikseid pitslinakesi ja ristpistes pildikesi täis. Nendes majakestes on alati kõik eluks vajalikud asjad olemas, isegi toiduained. Arvatavasti on need mõnede eelmiste külastajate poolt maha jäetud ja eks meistki jääb sinna midagi varuks.

Testikatse
Neljapäeval alustasime siis testikatsega. Möödunud aastast oli meelde jäänud, et ainsale publikualale raja keskel pole mõtet minna, sest seal pidi tublisti mööda metsa jooksma ja vaadata polnud ka midagi. Otsustasime stardi kasuks, mis oli suhteliselt õige valik.

Saime näha sõitjate ettevalmistusi stardiks, kuid kuna neil oli seal ka veidi aega passida, siis õnnestus meil ka neilt autogramme saada. Tänud Intsule, kes loobus laeval ilusast väikesest Impreza mudelist! Sain sellele Solbergi autogrammi ja Jossul oli kodus päris hea meel selle kingituse üle.

Passisime seal päis pikalt enne kui hakkasid juuniorid tulema. Urmo tuli õigel ajal, aga testikatse aeg hakkas juba läbi saama ja Jaani polnud veel näha. Igaks juhuks võtsime ühendust Mölder seenioriga, kes kinnitas, et kohe-kohe. Siis läks veel veidi aega mööda ja me hakkasime juba lootust kaotama, kui ta ikkagi jõudis.

Jama oli olnud tehnilises kontrollis (jälle!). Turvapuuri kinnitus ei vastanud tingimustele ja tuli katuse külge kinni keevitada. Kivi M-Sporti kapsaaeda, õnneks suutsid nad viimasel hetkel oma vea heastada.

Igatahes saime stardist pilte ka Jaanist ja Katust. Päev oli juba kordaläinud.

Junnude avapidu
Edasi liikusime Karlstadi 2006. aasta JWRC sarja ametlikule avaüritusele. Kohal olid kõik sõitjad, kes alustasid oma hooaega Rootsis. Saime hulga pilte ja tagatipuks veel kõhud ka head-paremat täis.

Ma ei saa aru, miks kõik mu reisikaaslased selle vastu on, et ma kõikide sõitjate kohta "nuntsa" ütlen...nad on ju nuntsad :S

Start
Järgmine sihtkoht oli ralli ametlik start Karlstadis. Otsustasime autogrammide jahtimisele keskenduda ja midagi me sealt ka saime. Autogrammide jagamine oli siin veidi organiseeritum kui kui näiteks Soomes. Järjekord oli järjekorra moodi, mitte selline tapmine, nagu Paviljonkis laudade ümber.

Suuremate võistluste eel on mul alati samasugune tunne. Kuna juba enne ralli algust on huvitavaid asju ja elamusi nii palju, siis vahetult enne SS1 starti meenub, et tegelikult läheb ju alles nüüd huvitavaks ja hakkavad tekkima tulemused. See äratundmine on alati kuidagi eriti mõnus. Kuigi sageli on juba rallipassi kätte saades tunne, et olen kulutatud raha eest kuhjaga rõõmu saanud...

Sunday, January 29, 2006

Taali superkross

Superkrossi teine etapp sel aastal ja esimene Taalis.

Ma polnudki varem vist talvel Taalis olnud, kui järele mõelda. Seal libedatel nõlvadel on suvelgi liikumine raske. Talvel siis oleks pidanud veel hullem olema. Aga ei olnudki eriti. Lihtsalt rada oli jääs, muu oli okei. Paksu lume sees polnud suurt vahet.

Superilm oli muidu, ilus päike paistis. Ilusa pildi ilm oli.

Nägin parasjagu kõksimisi ka seal. Parajad kubistlikud masinad on seal ikka lõpuks. Nagu Picasso maalilt. Kahju oli kohe ära minna, aga pidin tormama Joosepi sünnipäeva tähistama. See oli ikka tähtsam :)